Gönderen Konu: OKULDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ  (Okunma sayısı 19083 defa)

Çevrimdışı ahracu

  • Üye
  • ***
  • İleti: 102
  • Karizma -1
  • tanrı biliyor ya melek olmak istiyorum :)
OKULDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
« : Kasım 09, 2006, 09:04:16 ÖS »
Problem :

Kalabalık ( 40 öğrenci ) bir sınıfta 10 tane yaramaz olarak tabir edilecek öğrenci var( öğrenciler kötü sözler kullanıyor, dersi sabote etmek için ne gerekiyorsa yapıyor, bazıları derse karşı ilgisiz ama hiçbir öğrencinin zeka düzeyinde sorun yok ) Öğrenciler 7 sınıf , sınıf rehber öğretmeni işini seven psikolojiye ilgi duyan ve şiddetle değil konuşarak onların sorunlarının çözmeye çalışan bir bayan. Matematik öğretmeni olduğu için çoğu tenefüsünü  öğrencilerin matematik sorularını çözmeye çalışıyor kendi sınıfı ile rehberlik saatinde, bazı boş tenefüslerde (öğrencilerin matematik sorularını çözüyor ya ) ve genel olarak kendi dersinin ilk 10 dk da ilgilenebiliyor.   Yeni tayin olduğu için sınıfı henüz tam olarak tanımıyor. Sınıftan bütün öğretmenler şikayetci. Veliler ilgili toplantılara katılıyor. Okulda rehber öğretmen yok. Bu öğrencilerle nasıl kazanırım ( en azından şikayetleri bir ölçüde azaltmak için) diye soruyor.

 

Cevap :

 

Öğretmenin yaptıkları :

Sadece 1 öğrenciyi onunla ilgilenerek ( gülümseyerek, saçını okşayarak onu dinleyerek vb) kazanabilmiş

Sadece 1 öğrenciyi sorumluluk vererek ( matematik dersi test paralarını toplama görevi ) kazanabilmiş

Sadece 1 öğrenciyi velisi ile kordineli çalışması ile (( önce veliyi kazanmış aslında zeki bir öğrenci olduğunu ballandıra ballandıra anlatmış : ) sonrada öğrenci ile velisinin yanında konuşmuş ve öğrencide olumlu gelişmeler olmuş))  kazanabilmiş

Öğrencilerin isimlerini ezberlemiş 2 hafta içinde bu şekilde isimle hitap ederek 1 öğrenci kazanmış

Bu arada sınıf başkanı her ders yaramazlık yapanları not alıyor ama sadece isim olarak değil hangi derste nasıl davrandı diye ayrıca başka bir ajan görevlendirmiş o da sınıf başkanının adam kayırıp kayırmadığına bakıyor J öğretmen cin gibi anlıyacağınız

 

Diğer öğrencilere de aynı şeyleri uygulamış ama  ne yaptıysa kazanamamış şimdi 6 öğrenciyi nasıl kazanabilir

 

Benim eklediklerin ( bunları deneyecek )

 

Sınıf kuralları listesini öğrencilerle hazırlayıp altına öğrencilerin imzasını arttıracak ve bunu sınıfın çeşitli yerlerine asacak ( cezalarda sınıf tarafından belirlenecek )

Sınıf maçlarında sınıfının yanında olacak ve sınıfını destekleyecek en azından onların yanında olacak ( tabi diğer öğrencilerini fazla kızdırmadan J )

Sınıfta herhangi bir şikayet gelince hemen ilgilenecek sınıfın takibini iyi yapacak

Ayrıca öğrencilere tanıma kağıdı verip özelliklerini anlamaya çalışacak ( ekonomik durumları, üvey anne baba, kardeş sayısı vb)

Valla başka da aklıma bişi gelmedi siz ne dersiniz ekleyeceğiniz yada eleştireceğiniz bir konu varsa lütfen görüşünüzü belirtin
« Son Düzenleme: Ocak 31, 2007, 12:03:06 ÖS Gönderen: mtcanbay »

PDR forum.net

OKULDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
« : Kasım 09, 2006, 09:04:16 ÖS »

Çevrimdışı Esra Erbudak

  • Esra Erbudak
  • Üye
  • ***
  • İleti: 139
  • Karizma 1671
Ynt: OKULDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
« Yanıtla #1 : Kasım 10, 2006, 10:18:59 ÖÖ »
Çok zor gibi görünen sınıf yönetiminin ve olumlu insan ilişkilerinin aslında nasıl da kolay olduğunu anlatan ve pratik çözümler öneren bu yazıyı çok beğendim öncelikle paylaşımın için teşekkür ederim.

Ancak yazının bir bölümü olan aşağıdaki paragraf tüylerimi diken diken etti.

          (Bu arada sınıf başkanı her ders yaramazlık yapanları not alıyor ama sadece isim olarak değil hangi derste nasıl davrandı diye ayrıca başka bir ajan görevlendirmiş o da sınıf başkanının adam kayırıp kayırmadığına bakıyor J öğretmen cin gibi anlıyacağınız)

          Bu paragrafı iki nedenle sakıncalı buldum.

          1.Öğretmen sınıf düzenini sağlamak için sınıf başkanını ve onu izlemekle görevlendirdiği öğrencileri heba etmektedir. Henüz çocuk yaşta birisinden muhbirlik yapmasını istemektir ve bu yaptığı çocuğun kişilik gelişimini zedelemektedir. Öğretmenin görevlendirdiği ve bu görevi yerine getirdiği için "aferin" alan çocuk yetişkin yaşa eriştiğinde de ait olduğu gruptaki (çalışma arkadaşları vs)  ispiyonlamak suretiyle amirlerine yaranmaya çalışacaktır.             

           2.Ayrıca sınıf/grup içinde bir ajanın bulunması grup üyelerini tedirgin edeceği gibi, grupta "bizlik duygusunun" ve bazı insani faktörlerin(saygı, sevgi, grup dayanışması, kardeşlik, işbirliği) oluşmasına da engel olacaktır.

          Sınıf düzeninin sağlanması elbette önemlidir. Ama kaş yaparken göz çıkarmayalım..

          Diğerlerinin de tartışılabilir yanları olabilir ama "bu yöntem" basbas bağırıyor. Sevgiler..

« Son Düzenleme: Ocak 31, 2007, 01:09:12 ÖS Gönderen: SehzadeYavuz (GTP Niğde İL Başkanı) »
Ağacı kanla sulamayın, dalları sizden intikam alır. Firdevsi.

 


Facebook Comments